30′ de lectura

Imagen5

 

Trenta minuts de lectura diària  durant tota l’etapa d’Educació Primària, suposen un bon grapat d’hores dedicades a aquest afer.

Estan inclosos en l’horari de l’aula i permeten fer activitats específiques de lectura preparades i anunciades.

És un temps per:

motivar la lectura

practicar-la

compartir-la

 És un temps planificat: amb horari i calendari

Té  un contingut diversificat: programem  activitats diferents a l’entorn del llegir.

Imagen1

 

L’espai dels 3o’ ens permet  entrar en contacte, com a mínim, amb la diversitat de textos que tenim a les biblioteques d’escola o bé a les biblioteques d’aula: conèixer les revistes, els còmics, els llibres de ficció, els de coneixements, la poesia…

Ara bé,  cal acompanyar els infants en aquest procés i dinamitzar les activitats de lectura, cal facilitar-los el camí, la tria. perquè tots puguin trobar aquella lectura que, a més de ser una diversió, els construeixi com a persones.

 

 

 

 LLEGINT I ESCOLTANT